San Francisco

San Francisco

pátek 28. srpna 2015

Jak se stát au-pair?

Jak jsem psala v prvním článku, vyrážím jako au-pair do Španělska, konkrétně do hlavního města - Madridu. Už mám několik pobytů v zahraničí za sebou, nikdy jsem však nejela sama, proto nemůžu říct, že nemám strach. Jsem plna očekávání jaká bude má hostitelská rodina, zda si na sebe zvykneme a hlavně jestli se neskamarádíme s dětmi o které se budu starat?


Madrid (Zdroj: http://madride.net/smartphoto-tour-madrid/)
Mám z toho malou dušičku a tak bych si v tuhle chvíli nejraději vybalila kufr, lehla do mé postele a zůstala v bezpečí u maminky :D. Nicméně kostky jsou vrženy a já se s tím musím poprat a překonat svůj strach.

Určitě je Vás mnoho dalších, které o této práci přemýšlíte, proto tento článek věnuji tomu jak jsem se k práci dostala a co je potřeba udělat.

Jak už to tak nejčastěji bývá, dozvěděla jsem se o této možnosti díky kamarádce, která shodou okolností vyrazila také do Španělska. Když jsem přemýšlela co budu o letošních prázdninách dělat, práce v zahraničí pro mě byla jasná volba. Tentokrát jsem ale chtěla jen něco krátkodobého (cca měsíc) a s tím je obvykle problém, protože většina brigád je nejméně na 3 měsíce.

Zdroj: www.aupairworld.com

Obvykle to tak bývá i s prací au-pair, ale najdou se i výjimky, kdy rodiny hledají jen krátkodobou výpomoc. Většinou se s tím můžete setkat právě ve Španělsku, kde rodiny hledají au-pair především z důvodu, aby se jejich děti zlepšili v angličtině a znalost španělštiny tedy není na prvním místě. Já například španělsky neumím ani "Fň", což mi moc kuráž před odjezdem nepřidává :). Na poslední chvíli jsem se naučila základní fráze typu: ahoj, Jak se máš?, Děkuji apod.

První co by jste měli udělat je vytvořit profil na některé ze stránek pro au-pairky. Určitě nedoporučuji jet přes agenturu, protože se na vás v případě problémů stejně vykašle a ještě budete platit přemrštěný poplatek. V minulosti jsem se při cestě do zahraničí s přístupem agentury velmi zklamala, proto jsem byla rozhodnutá jet na vlastní pěst. Stránek existuje spoustu, ale já bych doporučila aupairworld na které jsem se registrovala i já. Stránka je přehledná, registrace jednoduchá a je zde velké množství rodin z celého světa.

Zdroj: www.aupairworld.com
Na vytvoření svého profilu si dejte záležet. Vyberte fotky na kterých se usmíváte a pokud máte fotky s dětmi, tak je určitě také přidejte. V popisu sepište jaká jste a co můžete rodině nabídnout. Je lepší napsat delší popis než se odbýt jednou větou. Váš profil je první co rodina uvidí a podle čeho se rozhodne zda postoupíte do "užšího výběru". Pokud máte zkušenosti s hlídáním dětí, tak je nezapomeňte uvést. Také je fajn napsat do vzkazu pro rodinu co můžete děti naučit. Například, že ovládáte další cizí jazyk, jste instruktor plavání atd. 

Profil máte tedy hotový a nyní nastává zdlouhavá fáze obepisování rodin, odepisování, skypování a především rozhodování jaká rodina pro Vás bude ta nejlepší. Do vyhledávání můžete upřednostnit počet dětí, které jste ochotni hlídat, zemi nebo také zda chcete být v úplné rodině nebo rodině jen s jedním rodičem. Nečekejte na zprávy od rodin. Sice si Vás také některé vyberou a napíší sami, ale určitě je lepší a rychlejší pokud rodinám, které jsou Vám sympatické, napíšete vy.  Po několika zprávách většinou některé rodiny vyřadíte a s těmi, které jsou Vám stále sympatické, je dobré dohodnout si skype hovor. Po tomto kroku pravděpodobně vyřadíte další rodiny.

Zdroj: www.aupairworld.com

Vždy je lepší mít více možností, jelikož se také může stát, že se rodina ve finále rozhodne pro jinou au-pair. Nezoufejte a hledejte dál :). Pokud si „plácnete“ a jste již domluveni, že můžete kupovat letenku, dejte hned vědět ostatním rodinám, které máte rozjednané, ať náhodou neodmítnou jinou au-pair kvůli Vám.

Nyní už nezbývá než popřát hodně štěstí. Letenku je lepší koupit dopředu. Čím dříve, tím vyjde levněji. Potom už můžete balit a těšit se na nové zkušenosti.

Pokud by Vám něco nebylo jasné, klidně piště do komentářů. 

Přemýšlí někdo z vás o práci au-pair nebo má někdo již zkušenosti?

Hodně štěstí všem budoucím au-pair,

J.

Žádné komentáře :

Okomentovat