San Francisco

San Francisco

pondělí 14. září 2015

Madrid... Czech meeting .. Beginning of school

První týden za námi. V Madridu už se neztratím, zvládám již pár španělských slovíček a konečně se vyznám v novém bytě.


Můj nový "domov"
Přede mnou první volný víkend bez rodiny. Co by mohly jít holky dělat? Aaaano, samozřejmě nakupovat :D. Mají tu Primark - pro mě štěstí, pro můj účet smůla. Ale o nakupování v Madridu možná přijde jiný článek.

V neděli návštěva známého parku Retiro. Zrovna zde hrála živá muzika. Tyto velké a hezky upravené parky se mi na velkých evropských městěch líbí. Připomnělo mi to Londýn. Sešli jsme se skupinka 
5-ti Čechů a tak jsme si udělali takové české odpoledne in Espaňa. Jak jinak by mohlo probíhat než u piva :D? Jelikož jsme chudí Češi a chtěli jsme si užít parku, koupili jsme si piva ve večerce a šli sednout do parku. Co na tom, že ve Španělsku je zakázáno pít na veřejnosti :)). 

Českému pivu se to prostě nevyrovná
Retiro
Povídání o našich životech mi přišlo hrozně zajímavé. Každý žije úplně jinak a dostal se do Madridu jinou cestou. Martin dorazil jako dobrovolník bez znalosti španělštiny a učí zde angličtinu. Je v Madridu na rok, ale na tyto dobrovolnické pobyty od EU lze vyrazit i na kratší dobu, například jen 2 měsíce. Pokud by vás o této práci zajímalo víc, stačí se podívat zde. Dále přišla Lucka, která vyrazila do Španělska na Erasmus, Lenka jako au-pair (btw. jediná přijela se znalostí španělštiny). Od Lenky jsme se také dozvěděli, že má přítele z Nigerie, který nyní žije také ve Španělsku. A Pája, která přijela původně jako dobrovolník, časem si zde našla přítele Španěla a nyní už zde má normální práci a nejspíš tu zůstane. 
Volný víkend utekl bohužel jako voda. 

Retiro
Je 7.9. a dětem začíná škola. Ráno je hektické. Je potřeba děti pořád popohánět, protože jsou po ránu jako šneci. Hned jsem si musela zapamatovat nejdůležitější španělské slovíčko pro au-pair: vamos (makej, dělej, honem). Příprava snídaně, vypravit děti do školy, rozloučení a je klid. Ve Španělsku nosí děti uniformy což je pro rodiče (a au-pairky) hrozně praktické. Odpadají díky tomu starosti s výběrem oblečení na každý den. Škola je hezká, avšak hektická. Po odvezení dětí mám celý byt pro sebe až do 16:15 kdy je pojedu vyzvednout ze školy!! Neuvěřitelné :D. Ten klid jsem si užila. Další dny, když byly děti ve škole jsem s Luckou využila na poznávání Madridu a koupání v bazénu. Na to, že je Madrid třetí největší město v Evropě, není centrum příliš velké. Ať jsme šly kamkoliv, vždy jsme se dostaly zpět na náměstí Sol :D. 


V 17:00 dětem končí škola a začínají se řadit podle tříd. Je to zvláštní jaká bezpečnostní pravidla zde dodržují, ale učitelé nepustí dítě domů dokud si ho nevyzvedne z řady rodič nebo někdo pověřený rodiči. Dokonce ani 8-9 leté děti nemůžou jít sami. V tomto věku už jsem si to trajdala ze školy z vesela jen s kamarády. Tohle a neustálý strach ze zlodějů mě nutí přemýšlet, že je zde asi celkem vysoká kriminalita.

Všem přeji příjemné pondělí a pokud máte nějaké přání na článek o práci au-pair nebo o Madridu/Španělsku, dejte vědět :).

J.

Žádné komentáře :

Okomentovat